×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Blev jag precis beviljad lånet?

Postat av IDELINEda1337 den 16 Juni 2014, 22:56
20 kommentarer · 8 968 träffar
Ansökte om ett lån hos en av bankerna (en bank som jag själv inte har).
Trodde att det inte skulle gå igenom då jag under förra året och i år stundtals tagit SMS lån, som jag dock betalat av innan de gått till inkasso men iallafall.

Tydligen så har inte något av sms lånsbolagen tagit en vanlig 'UC' dvs en sådan kreditupplysning som bankerna går efter, och därför har denna banken när de beviljade min ansökan inte ens sett att jag tagit sms lån.


Jag fick precis ett svar med följande;

Vi har gjort en kreditupplysning på dig.

Ditt lån har beviljats.

Vi har beviljat det sökta lånet. Skuldebrevet
skickas till dig per post, återsänd bankens exemplar
med namnunderskrift i bifogat svarskuvert. När vi
mottagit det undertecknade skuldebrevet utbetalas
lånet inom en arbetsvecka.


Med andra ord så har denna bank dock gjort en UC (vilket inte stör mig) men inget av de sms låns bolag jag använt mig av tidigare har gjort kreditupplysningen via UC, och heller inte Klarna, och därför måste det med andra ord sett helt okej ut där med min deklarerade inkomst från förra året (jobbade heltid).

Jag trodde att det var mycket svårare att få lån ifrån en bank? Det är ju därför jag i första taget ens använt mig av så kallade "smslån" för att jag trodde att det här skulle vara så mycket jobbigare.
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..