×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Prestationsångest i skolan

Postat av Övervakaren den 5 December 2011, 17:15
15 kommentarer · 832 träffar
Idag hade jag betygssamtal med min lärare i svenska. Jag hade fått MVG på alla prov (ca 5 stycken) utan ett, där jag fick VG. Ändå vill min lärare inte ge mig MVG riktigt än för att det återstår ett ynka prov.


Känner mig lite orättvist behandlad, speciellt när han säger att jag varit så duktig att jag kommer få ett mycket svårare prov än alla andra, och om jag inte får MVG på det kunde jag "hälsa hem". Detta anser jag gravt diskriminerande och borde väl inte vara regelrätt?


Försökte lyfta fram detta men då går han in på personliga attacker, håller mig hårt i armen och säger "Vem tror du sätter dina betyg, skolverket eller jag?". Försökte ändå få honom att inse hur han felat, men misstänker nu snarare att han medvetet har något emot mig. Fick även höra kommentarer som "du är inte direkt någon favorit även om du presterat bra" och "detta provet kanske rentav direkt påverkar min lust att smälla upp min fläskkorv i gumpen på dig".


Hur går man till väga för att "anmäla" en lärare, och det kvickt. Har minst sagt en enorm prestationsångest till provet om 2 veckor, men skulle gärna se läraren avskedad innan dess.


Hjälp uppskattas!


Mvh/ Tarmtorped
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..