×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

StarCraft 2

GSL Super Tournament: Jinro utslagen i ro64

1
Alldeles nyss spelade LiquidJinro sin första match i GSL Super Tournament 2011, vilket tyvärr också blev hans sista i tävlingen. ZeNEXLine kunde därmed efter två spelade kartor se sig själv gå vidare till ro32.
LiquidJinro vs. ZeNEXLine – 0-2
Bel'Shir Beach – 0-1
Metalopolis – 0-2
Härnäst kommer vi få se Jinro i Sverige då han ska vara med i StarCraft II-turneringen under DreamHack Summer 2011. Vi håller tummarna för att det går bättre där för vår svensk som haft det lite tufft i Korea på sistone.

VOD:s kommer lite senare att finnas tillgängliga här.

Matchsummering

Game 1: Bel'Shir Beach
LiquidJinro vs. ZeNEXLine – 0-1
Bel'Shir Beach är en relativt ny karta hos GSL med två startplatser, en uppe till vänster och en nere till höger. Jinro fick börja uppe till vänster, vilket skulle visa sig vara avgörande för Jinros öppning.

Line körde på en snabb expansion men med Spawning Pool först medan Jinro satsade på snabba Hellions. Eftersom Jinro var till vänster så innebar det att hans Reactor på Factoryn var på utsidan av hans så kallade wall-in. Line kunde ta ut Reactorn med några Zerglings och hotet om någon tidig harass var borta, vilket i sin tur innebar att Line kunde koncentrera sig på att göra mestadels Drones.

Jinro gjorde ändå ett försök med några Hellions men Line hade inga problem att försvara sig med enbart Queens. Jinro valde att ta en egen expansion samt techa till Siege Tanks medan Line gick på relativt snabba Mutalisks.

Line spelar härifrån väldigt bra och lyckas stoppa en liten push från Jinro, samtidigt som han harassar Jinros SCV:s med sina Mutalisks. Efter att han dessutom lyckats få in några Banelings bland Jinros SCV:s så har Line 80 Drones mot Jinros 20 SCV:s och hoppet för återhämtning är borta för Jinro.


Game 2: Metalopolis
LiquidJinro vs. ZeNEXLine – 0-2
Andra kartan går öppningen bättre för Jinro, som får behålla sin Reactor då han väljer att köra samma som innan. Line lyckas ändå hålla hans Hellions utanför sin bas utan några större problem och Jinro får använda sina Hellions till att kontrollera kartan istället för harass.

Line går även här på Mutalisks och gör ett ganska bra jobb att hålla Jinro i sin bas medan han tar nya baser och bygger upp sin ekonomi. Jinro försöker sig på några drops samtidigt som han bygger upp en armé bestående av några Siege Tanks och mestadels Marines.

Line skaffar sig Infestors och några tidiga Broodlords. Avslutningen blir ett antiklimax där Line lyckas få Jinro att köra en onödig Stim och därefter kasta Fungal Growth på så gott som alla Jinros Marines som dör. Jinro skriver "gg" och lämnar.

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..