A
N
N
O
N
S
Crazy Pictures - POESI FÖR FISKAR (0)
ipod / iphone film format? (0)
Jobbigaste du gått igenom i sommar? (40)
Gym kunniga se hit! (5)
Hjälp Mig (1)
Din mamma _JUST NU_ (237)
Problemos (3)
Sjukt nice STAJLAD cykel (3)
Mage fire pvp! (9)
F
O
R
U
M
HLTV

14:00: Power Gaming vs. Millenium
14:00: SK Gaming vs. eSuba
16:00: mTw vs. TeG
16:00: Alternate vs. Online-Kingdom
19:45: TBH vs. mTw.de

Kommande matcher

SK

(91%) vs. (9%)

eSuba

Samsung Euro Championship 2010
Fredag 3/9 2010 14:00
» Sätt ett vad / Kommentera (8)

Power Gaming

(59%) vs. (41%)

Millénium

Samsung Euro Championship 2010
Fredag 3/9 2010 14:00
» Sätt ett vad / Kommentera (7)

Team ALTERNATE

(68%) vs. (32%)

Online-Kingdom

Samsung Euro Championship 2010
Fredag 3/9 2010 16:00
» Sätt ett vad / Kommentera (2)

TeG

(21%) vs. (79%)

mTw

Samsung Euro Championship 2010
Fredag 3/9 2010 16:00
» Sätt ett vad / Kommentera (1)

TBH.ASUS

(46%) vs. (54%)

mTw.de

ESL Pro Series XVII
Fredag 3/9 2010 19:45
» Sätt ett vad / Kommentera (16)

Spelade matcher

n!faculty

(70%) 16 vs. 10 (30%)

Alternative.Gaming

ESL Pro Series XVII
Onsdag 1/9 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (8)

Team ALTERNATE

(71%) 16 vs. 8 (29%)

Frankfurt 69ers

ESL Pro Series XVII
Onsdag 1/9 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (8)

You Dont Know Me

(69%) 16 vs. 5 (31%)

myRevenge e.V.

ESL Pro Series XVII
Onsdag 1/9 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (9)

Bouncer4You

(41%) 15 vs. 15 (59%)

ESC ICYBOX

ESL Pro Series XVII
Onsdag 1/9 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (24)

Swedish Housemafia

(66%) 16 vs. 4 (34%)

NP

ESL Pro Series Nordic III
Tisdag 31/8 2010 22:00
» Sätt ett vad / Kommentera (30)

mTw

(79%) 16 vs. 9 (21%)

dakarma

ESL Pro Series Nordic III
Tisdag 31/8 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (1)

SK

(75%) 16 vs. 5 (25%)

CHEAP TIMES

ESL Pro Series Nordic III
Tisdag 31/8 2010 20:00
» Sätt ett vad / Kommentera (25)

Online-Kingdom

(66%) 10 vs. 16 (34%)

teamteam

ESL Pro Series Nordic III
Tisdag 31/8 2010 20:00
» Sätt ett vad / Kommentera (9)

Team Hardware4u

(48%) 10 vs. 16 (52%)

Tera Mindfactory

ESL Pro Series XVII
Måndag 30/8 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (9)

mousesports

(50%) 16 vs. 2 (50%)

mystical Lambda

ESL Pro Series XVII
Måndag 30/8 2010 21:00
» Sätt ett vad / Kommentera (1)

 
astralis byter till svenska Hardwire

Finska astralis har hittat nytt hem efter avskedet från Crack Clan – i svenska cupcommunityt Hardwire. Hardwire känns framför allt igen för deras sponsringar av diverse semielitsmixar men kommer nu bli det permanenta hemmet för ett av Finlands två topplag.

Hardwire
ruuit
jigetus
plastE
contE
VIDI
Laget kommer att ställa upp i GameGune i nästa månad, som just inlett sitt organiserade och utdragna offentliggörande av deltagarlistan (som dock ännu inte innefattar Hardwire, eller för den delen något större topplag).

Publicerad:2009-06-23 23:01
Skribent:velox
Namn:Daniel Nilsson
Stad:Göteborg

173 kommentarer, visar 101-173 Senaste 2009-06-29 18:09
Visa kommentarssida: Föregående - 1 2
#101 b0bbelbosse
Old school
2009-06-24 13:05
HAHAHA HARDWIRE :O
#102 goobie
Old school
2009-06-24 13:12
wtf
#103 BennyBultsax
Old school
2009-06-24 13:17
Haha shit!

Kommer ihåg när killen startade hardwire för något år sedan, första gången jag hör något stort om dem sedan dess!

Senast uppdaterad 2009-06-24 13:17
#104 IppiZ
Old school
2009-06-24 13:21
Hardwire har en större budget än vad flera av er tror. Tycker det är opassande att personer som inte har någon som helst insikt i organisationen ska uttala sig huruvida Hardwire har råd/inte har råd med laget.

Att dom sedan inte delar ut cup-priser är dom väl knappast ensamma om.

Senast uppdaterad 2009-06-24 13:23
#105 x3i
2009-06-24 13:31
Kul för Hardwire :>
#106 niklester
2009-06-24 13:38
jamen då kan ni väl passa på att skicka mig alla jävla musmattor då
#107 ReBate
Old school
2009-06-24 13:41
IppiZ: Om dom har en sådan stor budget så finns det absolut ingen RISK att finnarna leftar pga av det ! Då är det bara invänta o se om det nu stämmer...tjallallallalong
#108 Club55|conscript
Old school
2009-06-24 14:22
Sverok pengar, dvs brott mot Sveroks regler.
#109 dmc o.s.v
Old school
2009-06-24 14:30
Haha, Hardwire är ett jävla skämt. Jag sa ha 2 musmattor och en jävla 3.0 av dem.

Sen förra sommaren.
#110 ErKaLajneN
Old school
2009-06-24 14:36
Oj jävlar grabbar! Ni har vunnit musmattor och möss i hardwire-cuper, impressive.
#111 mackelol
Old school
2009-06-24 15:07
#110, håller med..

#104, Väntar fortfarande på mina ramminnen och min novint falcon från spelarenan..

Kommer dem snart eller?
#112 ReBate
Old school
2009-06-24 15:10
ippiz du är king

Senast uppdaterad 2009-06-24 15:21
#113 Dobidi
2009-06-24 16:40
Kommentaren från 90.228.232.x har censurerats av Fragbite.
#114 liddeh
Old school
2009-06-24 16:53
luktar flopp
#115 sukki
Hall of Fame
2009-06-24 16:57
#104 det är för dom typ har utlovat för många priser men inte skickat .. vänta ska koppa min prislista här från HW

Hardwire By Steelseries #4
http://www.team-hardwire.net/? p=884&id=56
Admin: copyR
Price: 5 x Steelseries QCK
http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=177
Datum: 14/9

Hardwire By Steelseries #6
http://www.team-hardwire.net/? p=880&id=58
Admin: copyR
Price: 5 x Steelseries QCK
http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=177
Datum: 16/9
#116 VERM1^_^
Old school
2009-06-24 17:15
Statement from ruuit:
Im very happy to be back in the business in a team with economic support who can support us as good as i just hoped for, i havent played for a well sponsored team since... it was last year i think? :D so im very very excited to be part of this and hoping to take some championships for our new name!

"back in business with economic support"
"well sponsored team"

tror han blivit lovad lite mer än vad de kommer kunna hålla. men den som lever får se
#117 goodR'
2009-06-24 17:16
#115 du har väll fan råd till en musmatta, sluta böla.
#118 JOHN DOE
Hall of Fame
2009-06-24 17:28
#117 Det här är inte en ekonomisk fråga, utan en principiell sådan. Har man utlovat något, så skall man givetvis stå för det också, men eftersom majoriteten av scenen består av snorungar, så blir det pajas av alltihop.
#119 goodR'
2009-06-24 17:35
#118 klart det är hardwires fel men då ska dom ju iväg o klaga hos hardwire imo. Sen så är det jävligt fel av hardwire för dom har en stor summa pengar som dem kunde sponsrat ut med några musmattor eller dylikt men vet nt varför dem är så barnsliga.

Dock kommer dem få en del status om detta laget lyckas stanna kvar mer än 1 vecka :P
#120 pozi
2009-06-24 17:49
ÄNTLIGEN COPYRIGHT!!!!!1111!!

OnT: lOl
#121 Fanboyz\catto
Old school
2009-06-24 18:30
Lycka till, eller?


Blir det sverok-pengar till deras (löner) resor,logi,osv? Eller har ni någon saftig pengar-sponsor?

:DD
#122 SuffeR^^
Old school
2009-06-24 18:42
#121 tror du dom har lön? haha, ska vara glad om dom får choklad cigg
#123 ajN
2009-06-24 18:49
Tror verkligen på linan, tror dock inte på finsk kontinuitet
#124 sozu
Old school
2009-06-24 18:49
Vad jag vet så har copyR lite pengar sparat men inte nog med pengar för att kunna ekonomiskt stödja laget. Vet även att han har förfrågat en hel del personer om dom kan hjälpa honom hitta eventuella sponsorer etc. :P
#125 Opt
Old school
2009-06-24 18:54
Väntar på statement från copyR.
#126 ok4r
Old school
2009-06-24 19:19
Inte helt färska nyheter dock! :>
Gz till både "astralis" och copan :)
#127 Monsterd
2009-06-24 19:53
Byt igen
#128 dashen
Old school
2009-06-24 21:36
jigetus är galen
#129 Trkv
Old school
2009-06-24 22:15
Härligt grabbar!
#130 sysweed
Old school
2009-06-24 22:19
Finnar som byter organisation. Det är inte ofta man ser det.
#131 Nicke-
Old school
2009-06-24 22:20
#126, vadå inte färska nyheter.. Nyheten kom ju typ direkt efter det hände? :-)
#132 knegare aerlig
2009-06-24 22:47
nej, plaste, conte och co. Vad sägs som att lägga spelet på hyllan och skaffa ett jobb istället?

Spela lite dator utanför jobbet funkar väl? Tycker nästan synd om finska "elit" spelare.

#133
#137

När skrev jag att det är deras heltids jobb? "Spela lite dator utanför jobbet funkar väl" "lägga spelet på hyllan och skaffa ett jobb".
Vart ser ni att ja skriver att de är deras jobb?
Jag skrev inlägget för att be dem sluta spela skiten för att dem ändå inte kommer tjäna ett piss på det.
idioter

Senast uppdaterad 2009-06-26 15:39
#133 CEAXTJAL0L
2009-06-24 22:51
#132. Detta är knappast deras heltidsjobb.
#134 gatan
Old school
2009-06-25 00:26
ah jag visste väl det.. oldschoolnews
#135 nsis
2009-06-25 00:49
#99 så du säger att de inte skall söka efter en orga? de hade inget före detta, var inte så att de böt orga.
#136 phy
Old school
2009-06-25 01:22
som många säger lär ju pengarna inte räcka längre än till Spanien, men det kanske duger för finnarna för tillfället! Bättre än att lägga upp stålarna själva och isåfall droppa efter gamegune dem har inte mkt att torska på det liksom
#137 brinks
Old school
2009-06-25 10:32
#132 - Altså helttidsjobb för att spela counter-strike 1.6? Du skämtar väll? Tror knappast änns SK spelarna får tillräckligt pengar från organisationen för att betala hyra, mat, och annat. Jag tror dihär proffsiga jävlarna bor hemma hos mamma och pappa betalar räkningarna.
#138 james_c
2009-06-25 10:45
#137
Född igår?
Du vet att scenen har växt en del senaste åren va? bl.a spelarna i SK försörjer sig genom att spela counter-strike1.6. GeT_ReAl!
#139 brinks
Old school
2009-06-25 10:56
#138 - Argumentum ad hominem

Jaa de är faktiskt så att man kommer undan med ganska rejält litet pengar, med tanke på att det var en tid sen en story om hur dihär "progamers" inte betalat skatter. I detta fallet kan jag tro att SK spelarna försörjer sig på något vis. Men vi talar int om stora summor.

Jag menar, uh, hur fan gör en counter-strike lag pengar i första hand? Ok, jag kan gå med på att bds eller va fan dendär killen hette har fiksat saker och ting så bra som möjligt, men att förvänta sig att man kan försöja sig pä counter-strike är litet töntigt.
#140 R4mzEz._.
2009-06-25 11:02
#139 sponsorer
#141 james_c
2009-06-25 11:11
#139
Jag vet att b.la annat en av spelarna i SK har hyra etc betalt för sig. Och utöver sitt datorspelande så jobbar han inte. för ~2 år sedan hade han en årsinkomst på 800.000. Så sluta prata i nattmössan tack!
#142 brinks
Old school
2009-06-25 11:12
#140 Klart måst en sponsor få något värde för sina pengar, eller hur? Vad för värde kommer det från att ge pengar till en grupp på fem personer som lirar litet för mycket spel för sitt eget bästa? :)
#143 walter!
Old school
2009-06-25 11:13
800k på ett år... behöver jag ens fråga om det är walle?
#144 SPIZZY
2009-06-25 11:20
förstår inte hur han kommer kunna ge något till dessa spelare utan sponsorer eller annan backup? faaaaail
#145 brinks
Old school
2009-06-25 11:23
#141 - Sa jag int redan att jag int uppskattar dina angrepp mot min person?

Jag vet int vad 800'000 kronor menar i detta sammanhang, med tanke på att kronans värde rasat i och med ekonomiska krisen, men i dagspengar talar vi om 6000 euro / månad. Inget topplön i min opinion, jag menar, jag får mera betalt än så, och jag är knappast nån stjärn på något. De att du råkar ha ett exempel på en person som klarar sig finansiellt med counter-strike bekräftar sällan någonting. Jag slår vad om 10 euro att det finns ingen counter-strike spelare som tar in 6'000e/mån i dagslängden. Och t.om. för ett par år sen va sakerna mycket annorlunda än just nu. Vi har i finska språket en aforism som säger att "säännön vahvistava poikkeus", dvs. "ett undantag som bekräftar tesen". De va du använder dig av är "en tes som bekräftar undantaget."
#146 james_c
2009-06-25 11:37
#145
Jag kunde inte bry mig mindre om du tar illa upp över kommentarer som jag på ett negativt sett riktar gentemot dig.Jag tycker enbart att du inte ska uttala dig från första början om något du inte ha någon som helst aning om. Håll dig till saker du kan någonting om istället för att prata strunt. Och sedan påstår du att inte 6000EUR/~63.000 SEK i månaden skulle vara en topplön? majoriteten av folket håller nog inte med dig.
#147 LOFIX
2009-06-25 11:45
jag tror på er i hardwire .. har alltid haft ett gott öga till er :) lycka till


#matrix
#148 noxxy
Old school
2009-06-25 11:49
Hatar hardwire och deras jävla cuper, "Regga här" *vi vill ha sverok pengar*

Cup: 5 steelseries qck i pris, jo tror ni man får några NEJ!.
Hardwire kommer alltid att vara FAIL spelar ingen roll när var och hur små dem än är. För stora är något dem aldrig kommer bli.. Lite skillnad mot Playstars community! Där snackar vi BRA. :)

TYCKER ÄVEN COPYR KAN UTTALA SIG OM VART DESSA PRISER TAR VÄGEN? INGEN VERKAR JU FÅ DEM SÅ VART TAR DEM VÄGEN?

HATAR ADMINS SOM DIG SOM UTLOVAR NÅGOT DU INTE KAN BETALA UT.

Senast uppdaterad 2009-06-25 11:51
#149 brinks
Old school
2009-06-25 11:59
#146 Jag personligen bryr mig om ifall jag förolämpar folk med mina ord. Det berättar litet om dig som person ifall du faktiskt tycker om att förolämpa folk.

Ok, jag har inte utallat mig om något annat än ren fakta. Resten frågade jag exempel på. Kan du möjligen förklara vad jag utalade mig om? Jag har knappast påståt att jag vet hemskt mycket om hur olika lag finansierar sig. Jag var skeptisk över att en CS spelare kan klara sig. Du säger att du vet någo om saken, bra för dig, jag slår vad 10 euro på att ingen annan än en SK spelare betalar hyra och så vidare genom att spela datamaskinspel, kanske fnatic klarar sig också? Det kallas sunnt förnufft.

Som sagt, jag vet inte om kronans värde ty den har sjunkigt kraftigt i relation till euron, så din 800k SEK för två år sen va säkert mera än 6000 EUR i månaden, men som sagt, jag vet inte hur mycket kronan fallit i värde. Men 6000EUR i månaden är knappast en toplön för en professionel person. Det kan låta som mycket pengar, men när du tar till beaktande progressiva skattningen på en sån lön inser du säkert att det inte kanske är alls någo mycket pengar.
#150 robinlolz
2009-06-25 12:26
#149 Det kan inte vara lätt att vara efterbliven och ha dyslexi på samma gång. :/
#151 brinks
Old school
2009-06-25 12:35
#150 Jag vet att jag inte borde mata ett troll som dig, men hellt för the record, jag är inte svensk, och råkar endast veta litet om språket så du säkert förstår varför jag möjligen gör skrivfel? Vi har någo i Finland som kallas tvångs-svenska, dvs. alla skolelever hamnar och läsa svenska i skolan....
#152 muhihihaha
2009-06-25 12:44
Var det inte någon 15 åring som startade Hardwire för länge sedan? Stora mål men inget hände. Kanske förväxlar någon nu.
#153 krusebar
2009-06-25 12:48
#151 Sk,fnatic = dom 2 största lagen i sverige och troligen dom enda 10 cs spelarna i sverige som klarar sig ekonomiskt på att bara spela counter strike. Dom får in pengar genom att promota sina sponsorer som amd,steelseries osv. Detta är inga småföretag precis så sk,fnatic får nog en fin peng för att använda deras produkter och tacka dom i intervjuer osv. Sedan så får pengar via vinstpengarna i de olika tuneringarna fnatic har redan vunnit dom flesta stora så det går nog veldigt bra för dom just nu? Sen säger du att 60 000 inte är speciellt bra lön ? Visst dom är professionella, men cs är inte så pass stort i media osv för att kunna punga ut mera pengar. 60 000 i månaden är troligen mer än vad 80% av svenska folket tjänar.
#154 sysweed
Old school
2009-06-25 12:55
#149 De flesta som jobbar kan anses vara "professionella personer" och medellönen ligger betydligt under 6000 euro. Speciellt för en ung person med låg utbildning och nästan obefintlig arbetslivserfarenhet.

Däremot har jag svårt att tro att de har fått ut något i närheten av 800TSEK. Intervjuer brukar ge intrycket av att de får ungefär en vanlig knegarlön. Dessutom har vissa organisationer haft svårt att betala ut prispengar, så de summorna kan man inte alltid räkna med.
#155 alcc
Old school
2009-06-25 13:56
#38 Inari har presterat.
#156 Lennart-
2009-06-25 14:36
Haha inte tjänar de några 6000E/mån i grundlön iaf =D.
#157 tja alla tupp1 her
Old school
2009-06-25 15:38
Hahaha, vilken underbar diskussion.

#154 Nej givetvis har de inte 800.000skr/år i grundlön, skulle tro att snubben refererar till walle eller zet som båda var med under hela dominansperioden NiP hade för ett par år sedan, varför de lyckades få in en jävla massa extrainkomst i form av vinstpengar just då.

brinks kan ni sluta svara helt, givetvis är personen som påstår att 60.000eur/månad inte är en hög lön bara ett jävla troll.

Just nu är det bara 10 personer i Sverige (SK & fnatic) som lever på att spela CS, och ytterligare ett par som agerar managers och dylikt. För ett par år sedan var det betydligt fler då det fanns ytterligare en stor organisation (NiP) samt två svenska CS:S-lag i CGS. Utöver detta har vi ju en massa andra spel där spelarna får betalt, den biten är jag dock inte så insatt i. Sett på det stora hela är det faktiskt en hel drös personer i Sverige som under någon period lyckats försörja sig på att spela datorspel de senaste 5 åren.
#158 CEAXTJAL0L
2009-06-25 15:44
#154. Precis, de tjänar som en vanlig fabrik arbetare etc. Sedan tillkommer bonus etc etc för vunna event. Gratis resor världen över för att promota sponsorers produkter osv.
#159 alcc
Old school
2009-06-25 15:56
#145, håller med dig till viss del. Tvekning på att spelarna får ut en sådan summa i månaden i dagsläget. Men blev bara för nyfiken här... Vad jobbar du med om du drar in över 6000 euro i månaden? och som #146 sa så tror jag inte majoriteten av folket håller med dig om att den summan inte skulle vara en topplön.
#160 Cong[o]
Old school
2009-06-25 21:04
#145 66500 kr/mån inte en bra lön? säljer farsan din smör eller?

allt över 30k kan man fan inte klaga på
#161 emoraev
Old school
2009-06-25 21:29
Läste för något år sen att lönen i SK var runt 7000-9000:- efter skatt på SKs egna hemsida i något reportage. Detta är dock bara grundlönen och utöver det får de ju en viss provision i form av vinstpengar från evenemang. Alltså är det en låg medelklasslön vi talar om här med dessa provisioner inräknade.

#149 6000 EUR är 67 542,00 SEK i dagens kurs vilket motsvarar en välbetald läkare och är runt tre gånger högre än en svensk medelinkomst. Alltså är det bra betalt. Däremot var detta förmodligen en engångsföreteelse och jag kan tänka mig att lönen generellt är mycket lägre. Men ja, man kan leva på att spela CS även om det inte är ett liv i lyx vi talar om.
#162 REJVSLYNA
Old school
2009-06-25 21:29
Hardwire? Vafan har hänt under de senaste 7 månaderna? Detta var en organisation som var fylld av lallare och hade skit cuper. Har dom blivit så stora?
#163 evily
Old school
2009-06-25 22:42
#162 nej de kommer lämna innan sommarens slut, då de inte ens kommer komma till spanien :P
#164 crZy
2009-06-26 00:20
unfortunately everyone were right :( changing back to astralis.
#165 KEIZ!
Old school
2009-06-26 00:31
http://www.hltv.org/?pageid=35 &newsid=2556
http://www.hltv.org/?pageid=35 &newsid=2556
http://www.hltv.org/?pageid=35 &newsid=2556

Dags att uppdatera tråden, visste att detta skulle hända. Skitorga helt enkelt, går inte att lita på copyR.

Senast uppdaterad 2009-06-26 00:33
#166 brinks
Old school
2009-06-26 08:49
#159 - Är en konsultant för ett större internationelt företag. Jobbar på olika projekt som en specialist. UNIX för det mesta. Min lön är inte ens topp bland mina kolleger....

För ett fem år sedan jobbade jag med 3500EUR/månad som en programmerare, så iofs har lönen stigit. Men jag måst erkänna att jag vet dåligt hur folk är belönade i dagslängden....
#167 brinks
Old school
2009-06-26 09:08
#157 - Skojar du eller? Vi talar om topp-folk innom sammhället ifall du inte märkte, dvs. toppspelarna, och deras löner, sammt vad en proffsig person känar, jag måste kolla ifall jag sa att medellönen för folk är 6000EUR, men jag tror jag inte påstod någo liknande.

Givetvis är 6000EUR mycket för en person som känar 3000EUR, men det är inte hela sanningen, ty skatteverket tar hand om dig och du får endast litet mera i handen än en person som känar 3000EUR. Tänk litet på va du skriver, och kolla kontekstet vi snackar om. Och for the record, jag anser mig int vara en toppbelönad arbetare på något vis.

De flesta saker är relativa mot någo, t.ex. medellönen för en professionel konsultant.

Och va är pointen med dihär jävla Ad hominem attackerna här på fragbite? Kan folk inte diskutera ens på något sätt civiliserat?
#168 emoraev
Old school
2009-06-26 09:33
#167 Nej, det vi reagerar på är att du säger att ~67 000 SEK (6000 EUR) inte är någon vidare lön. Jag vet inte vad ni har för skatteregleringar i Finland men här i Sverige betyder det runt 40 000 efter skatt jämfört med 24-25 000 för den som har 35 000 SEK i lön (3000 EUR). Nej, det är ingen topplön men det är way above average. Dessutom är man en "proffsig person" så fort man tjänar pengar på sitt arbete eller hobby. Däremot är det ju ingen hög lön i jämförelse med vad en hockeyspelare tjänar men franchisen har ju knappast hunnit växa sig så stor heller - det är ju inte direkt så att fotbolls- eller hockeyspelare tjänade miljonbelopp varje år i spelarintäkter efter att sporten bara funnits i 10 år som i det här fallet.

Om medellönen för en konsult i Finland är runt 6000 EUR har ni det bra. Har för mig att medellönen här i Sverige för en konsult är runt 3000-4000 EUR.
#169 brinks
Old school
2009-06-26 09:47
#168 - Ok, granted. En vanlig programmerare i Finland känar 3500-4000EUR. Tror knappast Sverige är mycket efter Finland, jag skulle tro att det vore bättre löner i Sverige än i Finland, men dehär är endast spekulation.
#170 Jonne5
2009-06-26 10:09
#169 Nej, det är bättre löner i Finland, vilket gör priserna på allt dyrare (var precis där). Det optimala man kan göra är att jobba i Finland och sedan bo i Sverige :D

Moi
#171 emoraev
Old school
2009-06-26 10:09
#169 Vet inte om jag vågar svara på din fråga men vad jag hört så är en svensk programmerarlön på runt 2500-3500 EUR. Självklart beroende på vilka arbetsuppgifter det handlar om. Jag kan dock ha fel!
#172 qpfinn
2009-06-29 15:51
Alla vet att copyR är en BOILARE, har vunnit exakt alla hans cuper och nu är jag fullt seriöst _ALLA_ och inga priser skickas och varför i helvete skulle hans orga ha pengar?
#173 Fajk
Old school
2009-06-29 18:09
#172, visade sig att dom inte hade ett öre..
Visa kommentarssida: Föregående - 1 2
Kommentarerna ovan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Du måste vara inloggad för att kunna kommentera! Om du inte redan har ett konto kan du registrera dig.

 
Torsdag
Highlight: plyfa vs k23 (30)
fnatic spelar EPS Skandinavien trots allt (21)
Onsdag
Highlights och annan media från ASUS Summer 2010! (19)
coL sparkar sitt CS-lag efter missat flyg till BEAT IT (35)
Highlight: BK vs MYMIND (53)
Augustis CS-tipset-vinnare: Acceleration (27)
Tisdag
Highlight: moddii vs Cheap Times (70)
GP-LAN med intressant deltagarlista (166)
EPS Skandinavien drar igång ikväll – utan fnatic (21)
Lions till WCG 2010 (42)
Highlight: FalleN vs CnB (27)
Highlight: suraNga vs mTw (76)
icsu byter ut blomstar mot rape (73)
Na`Vi hoppar över MSI BEAT IT (30)
Måndag
Highlight: Friis vs mTw (51)
FireGamers krossar CNB – klara för WCG (12)
Söndag
Lions-intervju efter finalen! (43)
Blogg: Nu var det slut för denna gång (26)
Matchfilm: Övertiden, Lions vinner ASUS Summer 2010 (41)
Intervju: Nostra efter finalen (61)
Lions vinner ASUS Summer 2010 efter rysare! (59)
Finalen: Lions vinner Dust2 (11)
Finalen: Lagen presenteras (12)
Utomhus efter första finalkartan (12)
Matchfilm: Slutet på Lions vs. forZe (13)
Intervju: icsu får ersättning från arrangörerna (31)
k23 skräller – förnedrar Na`Vi på hemmaplan (43)
Lions krossar forZe – final mot k23 eller Na`Vi (11)
Lions.kHRYSTAL avgör Dust2 mot forZe (26)
Bilder från ASUS Summer dag två (3)

Sök nyhet



 
Medlem
Användarnamn:
Lösenord:
Allmän plats:
 
Glömt lösenordet? - Bli medlem 
Annons
Undersökning
Ska du köpa Starcraft II?
Har det redan!
Jag kommer att göra det
Kanske, när det finns i reahyllorna
Nej

Resultat (5176) | Kommentera (43)

Topplistan
1. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. tears 1372 b
2. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. Tobino 1372 b
3. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. aspvik 1372 b
4. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. xNd 1372 b
5. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. wintastic 1372 b
6. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. nsis 1372 b
7. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. hoptaliban 1372 b
8. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. BuddHa[///] 1372 b
9. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. Darklol 1372 b
10. En användares trend är baserad på utgången av dess tre senaste vad. gXs 1372 b
Veckans klipp
Döda allt och alla 2

Uppföljare på förra omgångens tema! Denna vecka är det dewer, ezki och fendii1 som står för slaktandet.

» Ladda hem (23 Mb)
» Kommentera (221)

Skicka in ditt bidrag / filmguide
FZ - Spelnyheter
Love är gratis i helgen
Capcom: "Dead Rising ska ersätta Resident Evil"
Vinn The Last Airbender
Tanks i Red Orchestra: Heroes of Stalingrad
Inget nytt om The Last Guardian på TGS
TechWorld Mikrodatorn
Nya gamerprodukter från Svenska ACE
Fractal Design Define R3 - En uppdatering av succédatorlådan
Flera nya processorkylare - Antec Kühler
Eyefinity med tre dvi-monitorer - Sapphire hd 5770 Flex
Handplockade fermi-grafikkort från Point of View med höga frekvenser
Kalender
To:
Fr:
Lö:
Sö:
Må:
Ti:
On:
To:
» Till kalendern | Lägg till evenemang
 

 


Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik på banners. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.

Annonsering | Copyright och Privacy Policy | Användaravtal | Kontakta

Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överenstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering av Tomas Hansson. Design av Groundpoint. Artikel- och coverbilder av David Gill. Om du vill annonsera på Fragbite eller ställa frågor kan du skicka iväg ett email till info [snabel-a] fragbite.com
Fragbite får bandbredd från DCS och Endpoint.
Sidan kördes på 0.295 sekunder. Fragbite körs i Normalläge.

version 2.3